Reklamcılık Bölümü | Kadir Has Üniversitesi
Gurur Tablosu
Reklamcılık Bölümü | Kadir Has Üniversitesi

Bilgi Bankası

Dikkat reklamda çocuk var!

Anaokulu çağı öncesi çocuklar...

15.06.2016

 

Anaokulu çağı öncesi çocuklar 5000 saat televizyon seyrediyor. İlkokuldan mezun olduklarında ise ortalama 22.000 saat seyretmiş oluyorlar.Çocuklara yönelik reklam harcamaları 10 senede100 milyon dolardan 2 milyar dolara yükseldi. Amaç bir “super tüketiciler jenerasyonu” yaratmak için çocuklara mümkün olduğunca erken ulaşmak çünkü daha 6 aylıkken bile bebekler logoları tanıyabiliyorlar, 2 yaşından itibaren marka sadakati geliştirebiliyorlar.

       Amerikada yapılan bir araştırmaya göre 3 yaşından küçük çocukların üçte biri, 6 yaşındakilerin tümü Camel logosunu tanımlayabiliyor yani 6 yaşında bir çocuk için Camel logosuyla mickey mouse arasında bir fark yok. Aynı araştırmaya göre Camel sigara reklamları yetişkinlerden çok çocuklar üzerinde etkili.Bu nedenle birçok ülke çocuklara yönelik reklamlara kısıtlamalar getiriyor. Birçok global marka yeni düzenlemelerle reklamlarında artık sadece 12 yaş sonrasını hedefliyor, 12 yaştan küçük çocukların ratinglerin %50’sinden fazlasını oluşturduğu medyalarda yayın yapmıyorlar.

        Peki artık reklamlarda hiç mi çocuk kullanmayacağız? İşte sizlere zararsız, sağlıklı ama başarılı ve etkili örnekler ;

Evian roller babies
Hadi şirin bebekler kullanalım – bebekleri herkes sever diye yapılmamış bir reklam. Evian senelerdir “live young” diyor.

Hovis bread
Tarihte seyahat eden reklam çok var ama bu en iyilerinden – Hovis 1970 lerden beri her reklamında bu yaşlarda bir erkek çocuğu kullanıyor

- Zazoo condom
End benefit bu kadar mı güzel gösterilir!

- Funny WV
Daha iyi demo gördünüz mü? Basit fikrin gücü – üstelik çocuklara zararsız!

Yazar: Elif Önay 


comments powered by Disqus
Destekcilerimiz