Reklamcılık Bölümü | Kadir Has Üniversitesi
Gurur Tablosu
Reklamcılık Bölümü | Kadir Has Üniversitesi

Reklam Filmi Senaryosu 1. lik ödülü / Trafik Vakfı


Reklamın amacı : Yıllardır yapılan emniyet kemerinin önemi hakkındaki iletişim kampanyalarına rağmen hala emniyet kemeri takmayan, zorunluluk olduğu için bazı hilelere başvuran, hayatını ve diğerlerinin hayatını hiçe sayan insanları bilinçlendirmek. Emniyet kemeri takmamanın şakasının olamayacağını hatırlatmak.

Hedef kitle: Sadece ehliyeti olan araç kullananlar değil aracın içinde seyahat eden büyük küçük herkes. Emniyet kemeri takmamakta ısrar edenlerle yolculuk yaparken onları bu konuda uyarması açısından küçük çocuklardan yaşlı büyüklere kadar herkes.

Davranış: “Üç adımlık yer, buraya da emniyet kemeri takılmaz canım!” diyen, “Çok sıkıştırıyor, terliyorum, cenderedeymişim gibi oluyor.” diyenlere kadar herkesin bir mazareti var emniyet kemeri hakkında. Sırf uyarıcı sinyal sesini duymamak için sadece kemerden çıkarılmış tokayı takanlar mı dersiniz, emniyet kemerini koltuğun arkasından geçirip takanlar mı dersiniz ülke insanında hileli çözüm çok. Bu reklamın amacı bu tür çözümlerin hiç de zekice olmadığını, hayatlarıyla oynadıklarını onlara göstererek işin ciddiyetinin altını çizmek, onları emniyet kemeri takmaya teşvik etmek.

Vaad: Emniyet şakaya gelmez. Emniyet kemeri size hayata bağlar. Destek: Sırf takmaktan üşeniyorsunuz, size bunaltılıyor diye takmadığınız emniyet kemeri ölümcül kazalarda ölüm riskini %65’lere kadar düşürüyor. O yüzden emniyet kemeri takın.

Markanın Ses Tonu: Ciddi, kararlı, informatif.

Mecra: Tüm Türkiye’ye konuştuğumuz için TELEVİZYON.