Reklamcılık Bölümü | Kadir Has Üniversitesi
Gurur Tablosu
Reklamcılık Bölümü | Kadir Has Üniversitesi

Genç İletişimciler Yarışması / İnternet Reklamcılığı 3.lüğü / Türkiye Deprem Vakfı


 

PROJE ÖZETİ

PROJE ÖZETİ

Reklamveren : Türkiye Deprem Vakfı

Reklamın amacı : 17 Agustos Depremini unutturmamak. Oradaki büyük can ve mal kayıplarını hatırlatarak sonraki olası depremler için toplumu hazırlamaya çalışmak, bilgilendirmek, deprem öncesi ve sonrası tedbirler için eğitim vermek.

Hedef kitle: Öncelik İstanbul’da yaşayanlar olmak üzere deprem kuşağındaki yerleşim bölgelerindeki herkes. Büyük küçük.

Davranış: “Depremden kaçılmaz. Bir gün olacak. Kaderimizde varsa .lürüz.” Kolaycılığıyla işin ciddiyetine henüz vakıf olmamış bireyler depremin nasıl büyük bir felaket olduğunu sanal da olsa birebir deneyledikten sonra farkındalığı artacak ve depremden en az etkilenmek için neler yapması gerektiğini öğrenmek isteyecek. Öğrendiklerini uygulamaya başlayacak.

Vaad: Deprem düşündüğün kadar uzak değil. Bir anda yerle bir olmak var sonunda. Tedbir al, depreme yakalanma.

Destek: Yapılan bir çok bilimsel araştırma İstanbul’daki büyük depremi işaret ediyor. G.lcük-Adapazarı depreminden sonra onca yıl geçmesine rağmen İstanbul hala depreme hazır değil. İnsanların bu gerçekle yüzleşmesi ve üstüne düşeni yapması için çok az zamanı kaldı.

Uygulama Fikri: 17 Agustos günü. Google Map’e girip bir adres, yer, lokasyon aramak isteyen herkesi bir süpriz beklemektedir. Google Map’te arama yapılan adres g.rüntülenmeye başladığında sokakların detaylı g.rüntülendiği sırada ekran birden titremeye başlar. Toz bulutuyla kaplanır. Kırılma, çökme sesleri duyulur. Toz bulutları yavaşça yok olduğunda o sokak yerle bir olmuştur. Binalar çökmüş, parçalanmış. Tam bir kaos ortamı. Bir yazı belirir. “Beklenen İstanbul Depremi’nde 7.9 şiddetinde sallanacağız. Buna hazır mısın? www.Turkiyedepremvakfi.com

Markanın Ses Tonu: Gerçekçi, bilgilendirici, güven verici.

Mecra: Internet

Zorunluklar: Vakfın logosu.